Kaip nepasiduoti blogai savijautai?

Gražina BaikštytėNuolat sėdite darbe, mažai judate laisvalaikiu? Skauda nugarą? Kaskart primenate sau, kad reikia daugiau skysčių? Vis ruošiatės nuo rytdienos sveikiau maitintis? Jeigu į šiuos klausimus atsakėte teigiamai, greičiausiai jaučiatės prastai. Sveika gyvensena besidominti Lietuvos kino aktorė Gražina Baikštytė sako, kad pirmiausia reikėtų save pažinti ir dalinasi 5 patarimais, kurie jai padeda gerai jaustis.

  1. Klauskite savo organizmo

Anot aktorės, gerai savijautai pirmiausia reikia žinoti, ką sako organizmas. „Kiekvienas turi pats atrasti, ko jam reikia, kad kasdien būtų žvalus, nestokotų energijos. Man organizmas visada pasako, kaip su juo elgtis, ką ir kiek valgyti“ – teigė aktorė.

Kino aktorė prisipažįsta – įpusėjus dienai kartais pritrūksta energijos, tačiau kavos gerti ji nepuola – verčiau popiet prigula . „Jei jaučiu nuovargį, einu trumpam pamiegoti. Užtenka 20-30 minučių – ir vėl kupina energijos. Svarbu neperlenkti lazdos: persimiegojusi, jaučiuosi dar blogiau“, – sakė G. Baikštytė.

  1. Stiklinė vandens prieš pusryčius

Kiekvieną rytą G. Baikštytė  pradeda stikline vandens: „Tai geras įprotis. Išgėrus stiklinę vandens, išplaunamas visas virškinimo traktas, tonizuojamas skrandis. Geriu drungną, kambario temperatūros vandenį ir nemaišau jo su niekuo – nei su citrina, kaip daug kas pataria, nei su medumi. Taip labiau tinka mano skrandžiui“.

Kava G. Baikštytė nepiktnaudžiauja. „Ryte pusryčiaudama išgeriu puodelį kavos. Dieną kavą geriu retai – nebent energijai palaikyti, jei neturiu galimybės pamiegoti pokaičio. Ieškantiems alternatyvos kavai patariu gerti žalią arbatą – taip pat stimuliuoja organizmą“.

Beje, mėgstamą kavą aktorė gardina cinamono, imbiero miltelių, gvazdikėlių ir kardamono prieskonių mišiniu, kurį pati pasigamina namuose. „Kava pasidaro ne tik saldesnė, subtilesnio skonio, bet ir degina riebalus bei ypač tinka turintiems žemą spaudimą“, – patarimais dalinosi G. Baikštytė.

  1. Saikingas ir naudingas maistas

Žinoma kino aktorė sako, kad jokių maisto derinimo principų ji nesilaiko, svarbiausia – saikas.

„Neatsisakau jokių produktų, nes manau, kad kur kas svarbiau maitintis saikingai, o ne save varžyti. Negaliu suvalgyti daug vienu metu – organizmas man pats pasako, kad geriau po nedaug, bet dažniau“, – prisipažino G. Baikštytė.

„Nuolat valgau vaisius ir daržoves bei geriu natūralius maisto papildus – vitamino C, magnio + B6, multivitaminų tabletes“, – apie pilnavertę mitybą kalbėjo G. Baikštytė.

Kiekvienam produktui savas laikas – vitaminus ji geria tik iš ryto, kad stimuliuotų organizmą, ir griežtai– kiekvieną rytą, 10-15 minučių po valgio. Egzotinius vaisius G. Baikštytė taip pat renkasi tik pirmoje dienos pusėje ir stengiasi jų nevalgyti vėlai vakare.  

  1. Mėgstama sporto šaka

Žinoma Lietuvos moteris pripažįsta, kad sporto klubai – ne jai. „Anksčiau eidavau į sporto salę, tačiau ilgainiui supratau, kad masinės vietos, kur tenka sportuoti su nepažįstamais – ne man. Todėl sportuoju  namie, – teigė G. Baikštytė. – Kad pamiltum sportą, reikia atrasti tai, kas prie širdies – kai veikla maloni, tai ir norisi ja užsiimti.“

Jau daugel metų aktorė namie atlieka „Body Flex“ kvėpavimo pratimus. „Jie stiprina pilvo, nugaros, stuburo raumenis, dailina apimtis. Puiki mankšta dirbantiems sėdimą darbą“, – sakė ji.

  1. Nugalėkite blogus įpročius

Baikštytė pripažįsta, kad svarbu atsikratyti to, kas kenkia gerai savijautai. „Mane ypatingai gniuždo stresas ir nuovargis, kartais dėl to sutrinka net virškinimas. Tačiau didžiausias mano priešas – bloga nuotaika, kurios priežastis gali būti per daug kaloringas maistas. Jei atsikeliu ryte ne ta koja iš lovos, iš karto pradedu galvoti, ką vakar vakare valgiau“, – sakė ji.

Anot aktorės, vienas tokių kenkėjų jai – sūris. „Labai mėgstu sūrį, o jis prikemša daug kalorijų, todėl jei suvalgau per daug, nubundu apsunkusi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*