Kartu su žiema “išvarykime” ir pilvo pūtimą!

Artėjant pavasariui visi norime atrodyti gražūs ir sveiki. Nekantraudami laukiame kada galėsime nusimesti sunkius ir storus žieminius paltus ir parodyti dailias kūno linijas. Visi, tiek vyrai, tiek ir moterys, nori ne tik puikiai atrodyti, bet taip ir jaustis. Tačiau kartais tam trukdo, išsipūtęs lyg balionas, pilvas. Pilvo pūtimas! Jis gali sugadinti net geriausią nuotaiką bei trikdyti kasdieninę veiklą. Ką daryti? Kaip to išvengti? Į šiuos ir kitus klausimus atsakyti padėjo gydytoja Jurgita Knašienė, kuri šių metų vasario mėnesio (T. 17, Nr.2) medicininiame moksliniame žurnale „Lietuvos bendrosios praktikos gydytojas” pateikė savo straipsnį „Skubi pagalba „išpūstam” pilvui”.

Nors pilvo pūtimas (mediciniškai vadinamas meteorizmu) atrodo nerimtas, greitai praeinantis negalavimas, tačiau jis suteikia nekomfortabilumo jausmą, mažina darbingumą. Tai subjektyvus padidėjusio spaudimo pilve pojūtis. Nuolat nerimaujame, kada, kur ir ką mūsų pilvas gali iškrėsti, pvz., stovint eilėje prie parduotuvės kasos sugroti ilgiausią maršą su fanfaromis! Pilvo pūtimas vargina 16-30 proc. visos populiacijos, 43 proc. tokių pacientų vartoja vaistus ir tik 16 proc. iš jų kreipiasi į gydytojus. Ne vienam kyla klausimas: kodėl kaupiasi dujos mūsų pilve? Straipsnio autorė teigia, kad dujų susikaupimą skatina greitas skysčių gėrimas, kramtomosios gumos ir gazuotų gėrimų vartojimas, laisvi dantų protezai arba padažnėjusio kvėpavimo sindromas žmonėms, sergantiems neuroze.

Tikriausiai ne vienas šiuo metu sėdėdamas šiltuose namuose mėgaujasi sočiu ir skaniu (dažniausiai riebiu) maistu. Deja, toks maitinimasis ir yra viena iš pilvo pūtimo priežasčių. Kiti, sukeliantys pilvo pūtimą, veiksniai yra šie: funkcinių žarnų ligų sindromas, blogas kai kurių maisto produktų virškinimas, vidurių užkietėjimas, komplikacijos po operacijų, storosios arba tiesiosios žarnos vėžio požymis, netinkamas gyvenimo būdas (nutukimas, mažas fizinis aktyvumas, dietos, stresas).

Pavasarį į mitybos racioną norisi įtraukti kuo daugiau šviežių ir po žiemos nusilpusiam organizmui naudingų daržovių bei vaisių. Tačiau pasirenkant juos svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad kai kurie iš jų sukelia pilvo pūtimą. Tai svogūnai, persikai, obuoliai, kriaušės, pupelės, kopūstai, brokoliai, bulvės, kukurūzai& Taip pat patariama saikingai vartoti pieno produktų. Autorė teigia, kad dažnai pasitaiko pilvo pūtimas, kuris nebūtinai yra susijęs su pilvo apimties padidėjimu – tai funkcinis pilvo pūtimas, kurį sukelia: maisto netoleravimas, žarnyno floros pokyčiai, skysčių susilaikymas arba silpni pilvo sienos raumenys.

Ką daryti, kad pavasarį pasitiktume žvalūs, su šypsena veide ir nesibaimintume dėl to, ką ne laiku ir ne vietoje gali padaryti išsipūtęs mūsų pilvas? Norint sumažinti pilvo pūtimą, gydytoja Jurgita Knašienė pataria vartoti preparatus, kurių sudėtyje yra simetikono. Ši veiklioji medžiaga mažina dujų burbulų, esančių maisto tyrėje ir virškinamojo trakto gleivėse, paviršiaus įtempimą, todėl jie suskyla į mažesnius. Dėl to atsipalaidavusios dujos arba yra įsiurbiamos per žarnų sienelę, arba pasišalina iš organizmo. Simetikono poveikis yra grynai fizinis, ši medžiaga nedalyvauja cheminėse reakcijose. Taigi išvarę žiemą iš kiemo, „išvarykime” ir pilvo „pūtimą” iš savo organizmo.

Edita Steponavičiūtė
UAB Vitae Litera

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *