Tikslinamos Kelių eismo taisyklės padės geriau apsaugoti vaikus

Kelių eismo taisyklėsSusisiekimo ministerija inicijuoja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimus, kuriais siekiama labiau apsaugoti vaikus kelyje ir sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių vaikų skaičių.

Numatoma tikslinti vaikų vežimo automobiliais tvarką, pagal kurią visi vaikai iki 135 cm ūgio (apie 9-10 metų amžiaus) būtų vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas atitinkamos grupės sėdynes, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės. Kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.

Šiuo metu KET leidžia ant galinės automobilio sėdynės vežamus vaikus nuo 3 metų amžiaus prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio.

Kitas svarbus pakeitimas skirtas saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti. Siūloma išsamiau aprašyti vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigas, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimus, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių.

Kelių eismo taisyklės padės apsaugoti vaikusNumatoma uždrausti mokykliniais autobusais vežti daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų, neleisti vežti stovinčių vaikų. Taip pat siūloma numatyti vaikus lydintį asmenį (mokykliniame autobuse šią pareigą galėtų atlikti ir vairuotojas), kuris privalėtų užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.

Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, siūloma tikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimus. Mokykliniuose autobusuose numatoma įrengti įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos tik vaikų laipinimo metu ir mirkčiotų paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose.

“Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti”, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Praėjusiais metais šalies keliuose iš viso žuvo 19 vaikų.

LR Susisiekimo ministerija

Patikslintos Kelių eismo taisyklės padės geriau apsaugoti vaikus

(2012 03 02)

Šiandien Vyriausybė pritarė Susisiekimo ministerijos inicijuotiems Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, kuriais siekiama labiau apsaugoti vaikus kelyje ir sumažinti eismo įvykiuose nukenčiančių vaikų skaičių.

Patikslinta vaikų vežimo automobiliais tvarka, pagal kurią nuo š. m. lapkričio 1 d. visi vaikai iki 135 cm ūgio turės būti vežami naudojant tik specialias jų ūgiui ir svoriui pritaikytas atitinkamos grupės sėdynes, kaip to reikalauja bendros Europos Sąjungos taisyklės. Kai kuriose ES valstybėse vaikams pritaikytos sėdynės būtinos iki 150 cm ūgio.

Iki šių pakeitimų KET leido ant galinės automobilio sėdynės vežamus vaikus nuo 3 metų amžiaus prisegti saugos diržu, skirtu suaugusiems. Tačiau toks saugos diržas negali tinkamai apsaugoti vaikų dėl jų mažesnio ūgio, kitokio kūno sudėjimo, svorio.

Kitas svarbus pakeitimas skirtas saugiam vaikų vežimui mokykliniais autobusais užtikrinti. KET išsamiau aprašytos vaikus lydinčių asmenų ir mokyklinių autobusų vairuotojų pareigos, patikslinti ir papildyti mokyklinių autobusų ženklinimo reikalavimai, siekiant, kad mokykliniai autobusai būtų labiau pastebimi tarp kitų transporto priemonių.

Mokykliniais autobusais draudžiama vežti stovinčius vaikus arba daugiau vaikų nei yra įrengtų sėdimų vietų. Turės būti vaikus lydintis asmuo (mokykliniame autobuse šią pareigą galės atlikti ir vairuotojas), kuris privalės užtikrinti saugų vaikų įlipimą ir išlipimą į transporto priemonę, pagal galimybes įlaipinti ir išlaipinti vaikus stotelėse, palydėti į kitą kelio pusę jaunesnius nei 10 metų vaikus.

Kad mokykliniai autobusai būtų geriau pastebimi ir kitų transporto priemonių vairuotojai, artėdami prie mokyklinio autobuso, galėtų geriau įvertinti situaciją ir būtų pasiruošę praleisti į važiuojamąją kelio dalį išėjusius vaikus, KET patikslinti šiems autobusams privalomo ženklinimo reikalavimai. Mokykliniuose autobusuose turės būti įrengtos įspėjamosios mirksinčios oranžinės šviesos, kurios bus įjungiamos tik vaikų laipinimo metu ir mirkčios paeiliui kairiajame ir dešiniajame transporto priemonės šonuose. Šie pakeitimai taip pat įsigalios nuo lapkričio 1 d.

„Imtis tokių pakeitimų paskatino kitų šalių praktika bei praėjusiais metais Lietuvoje įvykusios skaudžios nelaimės, kai du vaikai žuvo išlipę iš mokyklinio autobuso, dar keletas buvo sužeisti“, – teigė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Praėjusiais metais šalies keliuose iš viso žuvo 19 vaikų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*