Mankštos baseine – nauda sveikatai ir grožiui

„Dėl natūralių vandens savybių, tokių kaip plūdurumo, klampumo, hirdostatinio slėgio ir kt., kineziterapija baseine ypač padeda susigrąžinti sveikatą po patirtų traumų, insulto, besiskundžiantiems nugaros ar sąnarių skausmais“ – sako Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) kineziterapeutė Justina Komžaitė. Specialistė taip pat priduria, kad kineziterapija baseine naudingos ir neturintiems rimtų nusiskundimų, bet norintiems pagerinti fizinę būklę. „Tai, kas ant tvirto pagrindo vargina ir spaudžia prakaitą, vandenyje teikia ne tik malonumą, bet ir per trumpą laiką padeda pagerinti kūno formas, padidinti raumenyną”, – procedūrų vandenyje naudą įvardija kineziterapeutė.

Mankštintis baseine galima nuo antrojo nėštumo semestro

Jai antrina ir RVUL baseiną jau keletą mėnesių lankanti kūdikio besilaukianti Deimantė: „Baseinas padeda atsipalaiduoti, mažina stresą, pagerina nuotaiką. Žinoma, pratimams, kuriuos, prižiūrimos profesionalų, atliekame baseine, prireikia rimtų pastangų, bet nepaisant to, kad laukiuosi, jaučiu, kaip po kiekvieno apsilankymo tvirtėja kūnas. Žinoma, iš pradžių kiekvieno fizinės galimybės įvertinamos individualiai, todėl darome tik tuos pratimus, kuriuos leidžia mūsų sveikata. Be to, vanduo šiame baseine šiltas, šiltesnis nei kitur – tai ypač svarbu besilaukiančioms moterims”.

Kineziterapeutės Justinos Komžaitės teigimu, mankšta vandenyje yra saugi ir rekomenduojama nėščiosioms nuo antrojo nėštumo semestro. „Panirus į vandenį mažėja kūno svoris, todėl silpniau apkraunami sąnariai, mažesnė tikimybė pertempti raumenis, palengvėja širdies ir kraujagyslių sistemos darbas – visos šios mankštų baseine savybės ypač svarbios nėščioms moterims. Be to, mankštos baseine padeda pagerinti nuotaiką, pasisemti energijos”, – sako specialistė, pabrėždama, kad nėščiųjų, norinčių lankyti mankštas vandenyje, nuolat daugėja.

Vanduo padeda patyrusiems traumas

Vilnietę Martyną į RVUL baseiną atvedė patirta kelio trauma. Mergina sako abejojusi dėl kineziterapijos vandenyje naudos, tačiau dabar džiaugiasi kiekvienu apsilankymu.
„Kelio trauma ir reabilitacija baseine – iš pradžių man atrodė visiškai nesuderinama. Tiesą sakant, netikėjau, kad šių apsilankymai bus bent kiek man naudingi. Bet džiaugiuosi, jog išankstinė nuostata nepasiteisino. Dabar galiu pasakyti, kad traumos pasekmės nyksta, o kiekvienas apsilankymas, kaip aš juokauju, leidžia prisiminti, kad, vis dėlto, turiu raumenis. Tikrai drąsiai rekomenduoju visiems, turintiems nugaros, sąnarių problemų ir net visiškai sveikiems, bet, pavyzdžiui, norintiems pagražinti kūno linijas. Be to, ne paslaptis, kad atmosfera čia tokia, kad pasikrauni energijos, nors ir tenka intensyviai dirbti”, – pasakoja Martyna, užsiėmimus keletą kartų per savaitę lankanti jau tris mėnesius.

Dailiam kūnui ir gerai nuotaikai

RVUL kineziterapeutė Justina, paklausta, ar tikrai mankšta baseine gali padėti kiekvienam, norinčiam sulieknėti dar iki vasaros, juokauja, jog mažėjančios apimtys ir gerėjanti nuotaika – tiesiog neišvengiama po mankštų baseine.

„Atrodo, kad vandenyje judesius galime atlikti lengviau, nei, pavyzdžiui, sporto salėje. Bet, išties, yra priešingai – mankštinantis vandenyje dėl pasipriešinimo, veikiančio kiekvieną mūsų judesį, priverčiame dirbti daugiau raumenų. Taip kūnas tvirtėja ir laikysena gražėja žymiai greičiau”, – sako J. Komžaitė.

Ji priduria, jog neseniai mankštoms baseine pradėti naudoti reabilitacijai skirti kilimėliai, ant kurių sportuojant galima sudeginti apie 250-300 kcal per 30 min. treniruotę. „Pratimai atliekami su kilimėliais, kurie leidžia pajusti nesvarumo pojūtį vandenyje ir padeda atsipalaiduoti. Judant vandens sukeliamas pasipriešinimas lavina pusiausvyrą, gerėja stuburo stabilumas, didėja raumenų tonusas, neapkraunami sąnariai, gerėja emocinė būklė”, – sako kineziterapeutė.

„Mankšta vandenyje ant kilimėlio yra labai panaši į treniruotę salėje, skirtą stiprinti visus kūno raumenis. Daroma daugybė žinomų pratimų, kaip ir salėje: gulint ant nugaros, gulint ant pilvo, keturpėsčia, įvairūs balansavimo (pusiausvyros ir koordinacijos) pratimai, tačiau tuos pačius pratimus ant kilimėlio vandenyje atlikti žymiai sudėtingiau – reikia daugiau susikaupimo bei ištvermės. Taip yra todėl, kad atliekant pratimus dirba ne treniruojamų dalių raumenys, bet ir viso kūno gilieji raumenys, kurie stengiasi išlaikyti mūsų kūną stabilų ant nuolat judančio kilimėlio. Norint turėti tvirtą kūną, išvengti traumų būtina stiprinti būtent giliuosius raumenis”, – apie mankštos ant kilimėlių naudą pasakoja RVUL specialistai.

Be to, RVUL veikiančiame moderniame baseine kvalifikuotų kineziterapeutų prižiūrimi lankytojai gali išbandyti povandeninių srovių masažą, kaskadą, plaukimą prieš vandens srovę su pasipriešinimu.

Užsiėmimų vandenyje teikiamą naudą sveikatai gali pajusti ne tik ligoninės Ambulatorinės reabilitacijos ir Stacionarinės reabilitacijos skyrių pacientai, tačiau ir čia nesigydantys žmonės. Neturintiems gydytojo siuntimo paslaugos yra mokamos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *