Sportas grupėje pritraukia sėkmę

Sportas grupėjePastaruoju metu sporto klubuose populiarėja treniruotės grupėje. Pasak specialistų, tai turi psichologinį pagrindą. Įrodyta, kad sportuojant su bendraminčiais ne tik greičiau pasiekiama geresnių rezultatų, bet ir palankiai veikiamos emocijos: sportuojantys su kitais yra laimingesni, o gyvenime juos dažniau lydi sėkmė.

Sportuodami grupėje būname su panašaus tikslo siekiančiais žmonėmis, o tai simbolizuoja saugumą. Kai jautiesi saugus, bet kuris darbas sekasi geriau. Negalima vienareikšmiškai teigti, kad visiems vienodai gera grupėje, tačiau komandoje neabejotinai galima pasiekti geresnių rezultatų. Ne tik dėl konkurencijos, dar galima nuolat dalintis patirtimi, stebėti savo ir kitų progresą, motyvuoti vieni kitus“, – teigia „Baltijos Amerikos klinikos“ psichoterapeutė Vilma Vėlyvienė.

Motyacija

Augantį susidomėjimą grupiniais sporto užsiėmimais pastebi sporto ir sveikatingumo klubų „Impuls“ trenerė Žaneta Valainienė. „Didžiausias iššūkis sportuojant – išlaikyti motyvaciją, todėl treniruotės neturi tapti nuobodžia rutina. Dar ir dėl to populiarėja sportas grupėje – sporto klubai siūlo daug skirtingų, profesionaliai parengtų programų ir treniruočių. Sportuojant drauge didėja azartas, norisi neatsilikti nuo kitų. Pratimai atliekami atsakingiau, nes mažiau pagundų simuliuoti, motyvuoja ir šalia esantys treneriai. Maloni aktyvi fizinė veikla greičiau virsta naudingu ilgalaikiu įpročiu.“, – sako ji.

Gali pakeisti gyvenimą

Sportuojantiems grupėje labiau sekasi gyvenime. Kodėl? Aktyvi fizinė veikla grupėje labiau  skatina laimės hormonų endorfinų gamybą nei sportas vienatvėje. Ekspertams sunku atsakyti, ar tai lemia grupės dinamika, ar socializacija, tačiau teigiamas poveikis pagrįstas daugybe tyrimų. Grupėje su treneriu atliekami sinchronizuoti judesiai ne tik gerina nuotaiką, bet ir skatina altruizmą – su kitais sportuojantys žmonės ilgainiui labiau atsižvelgia į kitų poreikius. Taip pat įrodyta, kad grupėje sportuojantys žmonės tampa punktualesni, atsakingesni. Bendras tikslas susieja su skirtingomis asmenybėmis, skirtingų profesijų atstovais. Plečiantis įdomių pažinčių ratui, auga pasitikėjimas savimi, gerėja bendravimo įgūdžiai. Kas paneigs šių savybių naudą asmeniniame ir profesiniame gyvenime?

Ar treniruotės grupėje – visiems?

Kai kuriems gali atrodyti, kad sportas grupėje – jiems netinka. Žinoma, kad tai nebūtinai patiks visiems, tačiau pabandyti verta.

Sportuoti susirenka įvairaus amžiaus ir fizinio pasirengimo lankytojai, vedini įvairių tikslų – numesti svorio, išmokti kovos menų, stiprinti fizinę jėgą ar tiesiog smagiai praleisti laiką, pabendrauti ir susipažinti. Tad bendraminčių tikrai atsiras ir baimintis neverta. Be to, pasirinkti tinkamą treniruotę padės specialistai. Jie įvertins fizinį pasirengimą, parodys kaip saugiai ir taisyklingai atlikti pratimus“, – sako trenerė Ž. Valainienė.

Jos teigimu, ramesnio būdo žmonėms gali tikti joga, kalanetika ar pilates. Aktyvesniems patiks šiuo metu itin populiarios treniruotės su diržais TRX, funkcinės treniruotės X-fit, kūno dizainas, step ir daugelis kitų.

Treniruotė – pagal asmenybės tipą

Pasak psichoterapeutės Vilmos Vėlyvienės, neretai žmonės sporto kryptį pasirenka pagal asmenybės tipą. „Intravertai labiau linkę rinktis užsiėmimus, kuriuose mažiau save atskleidžia, rečiau bendrauja su kitais – bėgiojimą, jodinėjimą, važiavimą dviračiu gamtoje ir pan. Ekstravertai mieliau renkasi bendravimui ir bendriems veiksmams palankią sporto rūšį. Jiems artimesnis sportas grupėje, komandinės sporto šakos. Universalios taisyklės nėra, juo labiau, kad ir užsiėmimai grupėse labai skirtingi“, – sako ji.

Gydytoja pastebi, kad intravertas gali rinktis sau priimtiną ramesnę – jogos, tempimo, vandens pratimų ar kt. treniruotę, gali atrasti ir intensyvių aerobikos užsiėmimų džiaugsmą, o po treniruotės bus gera ramiai atsikvėpti namuose. Taip pat – ir ekstravertai. Tad geriausia išbandyti kuo daugiau užsiėmimų ir atrasti tinkamiausią.

Jai pritaria ir Ž. Valainienė. „Įdomiau nuolat išbandyti vis kitas treniruotes.  Galėsite mėgautis įvairove – skirtingo intensyvumo treniruotės bei kitoks inventorius; neatsibos judesiai ir stiprinsite vis skirtingas raumenų grupes“, – sako trenerė.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *